tirsdag den 3. februar 2015

Bidrag

I dag var der én, der takkede mig stort, for noget jeg slet ikke havde tænkt over at jeg havde gjort. 
Fordi det føltes helt naturligt at bidrage lige præcis dér, hvor jeg kunne se og mærke at der var brug for det.
Det er en livsfilosfi for mig at tænke 'hvad kan jeg bidrage med her', når jeg oplever en situation hvor nogen trænger. Vi er hinandens forlængerledninger her i verden. Hvis ledningen ikke kan nå hen til stikkontakten, så er det altafgørende at have - eller få -  en forlængerledning, for så snart den er monteret, så virker shittet jo. 

Sjovt nok er det anden gang i dag at jeg laver en sproglig metafor med ledninger og stikkontakter. Gad vide om jeg var elektriker i et tidligere liv?
Næste gang du ser en ledning, der ikke er lang nok, så overvej hvordan du kan bidrage. Man kan jo heller ikke danse uden musik.

Ingen kommentarer: