lørdag den 28. november 2015

Den søde juletid

Var i ladestation under dynen til ved 11-tiden. Havde været vågen siden 7, hentet kaffe, spist skyr og læst i Karitas, er kommet godt ind i bind 2 og jeg er vild med den bog. Men ved 11-tiden gik den så ikke længere, for når alt kommer til alt, så er jeg bare ikke en daske-slendre-lave-ingenting-gå-i-frø-type. Og har egentlig aldrig været det. Jeg bliver desværre nemt fyldt af en rastløs følelse med at jeg spilder min tid, hvis jeg tilbringer for mange uvirksomme timer i træk. Så får jeg trang til at GØRE noget.

Det jeg valgte at gøre, var så nok tæt på det mest tåbelige, jeg kunne have foretaget mig, og der gik da heller ikke mere end godt en time, før mit friskopladede batteri blinkede rødt igen.

Jeg kørte i Bilka.

En lørdag formiddag.

Lige inden første søndag i advent og december. 

Og det jeg kørte efter var udsolgt. Jeg bor temmelig langt væk fra nærmeste Bilka, så i arrigskab over at butikken kunne stille med tusindvis af kunder, julemusik, julepynt og ding-dong-dynamolygte, men IKKE havde den Lego Friends julekalender, jeg var kørt efter, købte jeg en hel del andre tåbelige ting, bare for ikke at gå tomhændet derfra. Farvel 800 kroner. 

Næste stop var Vejles store indkøbscenter Bryggen, og sørme om ikke Fætter BR tog varmt imod mig og havde en hel hylde med lige den julekalender, jeg skulle bruge. Argh, var jeg da bare været kørt derind først, pisselort, fik jeg vist hvislet ud mellem de anspændte kæber.

Julen står for døren. Og jeg har lige genfundet -  og smilet af det blogindlæg fra 22.december 2013, hvor jeg sendte mig selv julehilsner.

Jeg har før skrevet at 'jul er en tilstand', og igen i år glider jeg stille ind i den - MED strømmen og ikke IMOD som så mange andre gange. 
Jeg har for år tilbage haft meget skarpe julekanter, men jo ældre jeg er blevet, jo rundere bliver kanterne, og hvor jeg før har afskyet julen som i 2 på en 10-trins-skala, hvor 10 er at man elsker jul overalt på jorden, så vil jeg vove den påstand at vi er på vej op over tre og faretruende tæt på 4 her i 2015. 

Ham der har en vielsesring magen til min og mine børn elsker alle jul. Og den kærlighed smitter. 

Og nu hvor Lego Friends julekalenderen er i hus, er jeg da homesafe på tirsdag, hvor det er den 1.december. 

3 kommentarer:

www.skøreliv.dk sagde ...

Fuld opbakning fra mig til dig; du har al ret til at udsende eder og forbandelser! Men godt, at du fik kalenderen i hus til sidst!

Livsglimt sagde ...

Godt træk at lade op i Bilka ;-)
Og faretruende tæt på fire er da en hel del :-)
Kh Lisbet

Livsglimt sagde ...

Godt træk at lade op i Bilka ;-)
Og faretruende tæt på fire er da en hel del :-)
Kh Lisbet