onsdag den 30. december 2015

Mellem jul og nytår

Jeg tvang mig selv ud på en gåtur i dag, og fik på min tur den ene gode idé efter den anden til emner, jeg ville tage op og skrive om her på bloggen, men da jeg kom hjem kunne jeg ikke huske en skid af det. Ups. Har du idéer til noget, du godt gad at jeg skrev om, så giv mig endelig et praj, jeg er yderst lydhør. 

Lyttede til podcast, mens jeg gik - hov for hunde da, det var én af de ting, jeg skal have skrevet om: Hvilke podcasts jeg lytter til - og måske endnu mere, hvilke jeg ville ønske at jeg havde tid til at lytte til. At afskære sig verden (og familien) ved at lukke sig inde i en lytte-boble, er ikke noget jeg gør ret meget. Hvorfor ikke, egentlig? 

Min blog fyldte 5 år i går og jeg fejrede det ved at skride til Viborg og mødes med verdens bedste veninde, spise frokost, drikke kaffe og (forsøge på at) få styr på verdenssituationen, både den lille og den store. 

Det var skønt at træde ud af familieboblen for en stund, men nu er jeg tilbage - og her er sgu også dejligt. 
Meget afslappende, vi er endelig helt nede i gear, pigerne hygger sig -  både sammen og hver for sig -  og ham der har en vielsesring magen til min har taget arbejdstøjet på, tømt vores soveværelse og er i gang med at male det. Mens han arbejder praktisk, hører han musik fra sin nye Libratone bluetooth højtaler, som jeg gav ham i julegave. Ikke købt fra ny, det er langt over vores gavebudget, men jeg var så heldig at finde en på Den Blå Avis til en rigtig god pris. Gaven faldt i overordentlig god jord og har været i brug hver dag siden 24.december.
Praktisk arbejde, høj musik og så en kop frisklavet kaffe, så er min mand glad!

Jeg har købt ind til en broccolitærte, trænger så forfærdelig meget til mad med friske grøntsager ovenpå julen, men vi skal også have ryddet slik og småkager af vejen, så vi gumler søde sager i os, mens vi fabler om porrer og broccoli. Paradoks!

2 kommentarer:

www.skøreliv.dk sagde ...

Der lyder skønt! Bobler er fantastiske, om det så er cafébobler, podcastbobler eller familiebobler! Jeg plejer faktisk at skrive alle mine indlæg til min egen blog i noten på min telefon - den har man somregel altid på sig, det kan anbefales!
Godt nytår herfra!

Anonym sagde ...

Tips til gode podcast modtages meget gerne :)

Godt nytår